Werving van 30 Coca-Cola operators en heftruckchauffeurs dankzij activatie lokale uitzenders

Coca-Cola, ‘s werelds toonaangevende frisdrankfabrikant, werd geconfronteerd met een cruciale uitdaging: in een tijdspanne van enkele maanden 90 Operators en Heftruckchauffeurs werven voor één van zijn productievestigingen in Dongen, Noord-Brabant. Aangezien de huidige master vendor van Coca-Cola dit niet alleen kon, werd Staff Capital benaderd om hierin bij te springen.

De uitdaging

Coca-Cola had al enkele uitzendpartners in de regio om personeel te werven, maar deze konden de vraag vanuit Coca-Cola niet bijbenen. Aan Flexplein de uitdaging om in de wervingsbehoefte te voorzien door zo snel mogelijk 30 extra Operators en Heftruckchauffeurs voor de fabriek in Dongen te leveren.

De oplossing

Flexplein bleek precies het juiste product te zijn! De mensen zijn immers vaak wel voor handen, echter zijn ze versnipperd over veel zelfstandig en lokaal opererende uitzenders. En juist met Flexplein, een MSP voor lokale uitzenders, wordt de grootste regionale database van beschikbare mensen in één keer aangesloten. Om er echt alles uit te halen werden naast de bestaande Flexplein uitzendpartners uit de regio rondom Dongen ook nieuwe Flexplein partners geworven!

Het resultaat

In slechts 3 weken werd de doelstelling al gehaald! Er werden:

  • 92 kandidaten voorgedragen;
  • Door 16 uitzendpartners die allen volledig nieuw zijn voor Coca-Cola;
  • Dit leidde tot 30 hires van gekwalificeerde operators en heftruckchauffeurs.

Hoe reageerden de uitzendpartners uit de regio Dongen op de opdracht?

Emely Kornet, Accountmanager Flexplein vertelt:

Ons bestaande netwerk van flexpartners was erg enthousiast over het nieuwe project dat we zijn opgestart samen met Coca-Cola! Daarnaast is het werven van nieuwe flexpartners in de omgeving Dongen een feestje voor ons, want ieder uitzendbureau uit die regio (maar ik denk stiekem ook in heel Nederland) heeft Coca-Cola op zijn wenslijstje staan. Via Flexplein is deze samenwerking dan nu ook echt mogelijk!

Wat was de toegevoegde waarde van Flexplein?

Coca-Cola heeft Flexplein als extra leverancier aangehaakt naast haar huisleverancier. Omdat wij exclusief werven via onze flexpartners hebben wij Coca-Cola in staat gesteld om optimaal gebruik te maken van de arbeidsmarkt.

Kan iedereen volgens z’n eigen proces blijven werken?

Al onze flexpartners werken op een andere werkwijze en hebben de vrijheid te werven op de manier die het best aansluit bij hen en potentiële kandidaten. Middels het Flexplein portaal worden de kandidaten toch wel op een eenduidige wijze geselecteerd en aangeboden bij Coca-Cola. Zo voldoen de aanbiedingen altijd aan de eisen van Coca-Cola en hebben we een snel en duidelijk proces voor iedere betrokkene.

Is er ondersteuning vanuit Flexplein?

Het accountteam van Flexplein en het Flexplein portaal zijn schakel tussen Coca-Cola en de flexpartners. Hierdoor profiteert iedereen van een snelle reactie en laagdrempelige communicatie. Het mooiste is dat wij allemaal een gezamenlijk doel hebben waardoor er echte partnerships ontstaan.

Ook beter de arbeidspotentie uit jouw regio benutten of wil je als uitzender met ons samenwerken?

Wil jij weten hoe je de arbeidspotentie van jouw regio benut middels de Flexplein uitzendpartners? Of ben je uitzender en wil je meer weten over wat je kunt verwachten als flexpartner bij Flexplein? Schrijf je dan nu in voor de Werf& Webinar week en luister op 3 oktober om 13:30 uur naar Merel Leerkes (New Business Development Manager bij Staff Capital) in gesprek met Werf& [inschrijven]

Single Image